Alla inlägg under juni 2012

Av Stephanie , Lollo - 28 juni 2012 20:59

Jag såg hur hon ryckte till och det fick mig att flina lite.

- Ja, nu går vi, sa hon och vi båda gick mot hallen.

Jag sätt på mig vita converse och Eleanor sina röda som hon hade piffat upp lite för hon älskade allt pyssla. Vi gick ut genom dörren och jag låste den för mamma skulle inte komma hem fören om en timma. Vi gick till stan i tystnad. Vi gick in i H&M för jag visste att det alltid var någonting man hittade där. Men vi hittade ingeting så vi fick ut.

- Vi går in i Nelly, sa Eleanor helt plötsligt.

- Okej, sa jag bara.

Hon tog tag i min arm och hon börja små jogga dit. Nej det kan inte vara sant nej nej nej inte nu. Inte här. Det här ska ju vara min kväll. Varför här?! Varför nu?!

_____________________________________________________________________________________________________

 

Jessie och hennes gäng. Min fiende. Jag och Jessie kommer aldrig överens om någonting och hon har alltid varit min fiende sen dagis. Vi har precis storbråkat om vem som ska få Mattias. Och jag fick honom så nu är hon otroligt förbanad och jag slog till henne förut för att hon klängde på Mattias.

- Titta vem man hittar här, sa hon och vifftade med sin gutcci väska

Jag bara struntade i henne och gick vidare. Jag såg hur hon sträckte fram benet. Jag såg hur jag föll men sen blev allting svart.

Jag vaknade upp och kollade runt chockat. Såg Eleanor sitta bredvid mig på en stol och sov.

- Men gud vad gör jag här? sa jag för mig själv högt.

Jag kollade ner på min hande för jag kände att den var ganska fuktig och jag så att Eleanors hand håll om min.

- Eleanor, sa jag lite svagt.

Hon vaknade chockand upp. Titta på mig med sina rödsprängada ögon.

- Tack gode gud att du har vaknat, sa hon med en ganska hes röst. Jag trodde att du inte skulle vakna igen.

- Jag mår bra, sa jag

- Den där Jessie ska ångra detta, sa hon och knöt ihop sin hand som om hon skulle slå någon när som helst.

- Hon kommer bara känna sig patetik och säker få skuldkänslor så vi behöver inte göra någonting, sa jag med en mjuk röst

- Men hon ska åtminstånde be din om ursäkt, sa Eleanor men en allvarlig blick.

- Vi får väll se... sa jag innan Eleanor avbröt mig

- "Vi få se" aldrig att jag skiter i vad som har hänt, hon sa be om ursäkt och så är det, sa hon och nu börjar hon låta ganska arg.

- Come down Eleanor, sa jag med en lugn röst så att jag skulle få henne på lite lugnare nivå.

Eleanor ställde sig upp och kramande om mig. Efter att hon hade släppt taget så märket jag att Eleanor började gråta. Nej jag avskyr när hon gråter, det känns så obehagligt. Hon brukar alltid vara på glatt humör.

Mina taknar avbröts av att dörren öppnade försiktigt. In kom en doktor.

- Så du har vaknat nu Juliet, sa doktorn.

- Ja, sa jag

- Jag är Jackie Smith, sa han och räckte fram handen som jag tog imot. Det kommer bli bra med dig ska du se, just nu har du bara lite järnskakling men det kommer gå bra.

- Så jag kan åka hem idag? sa jag och hoppades på ett ja.

- Om du känner det bra, så självklart. Men va försiktig, sa han

Jag ställde mig upp och jag kände hur yr jag blev.

- Va försiktig, sa Eleanor när hon såg mig ta tag i sängen ganska fort. Jag hjälper dig.

Hon tog tag i min arm och virade den runt hennes nacke som om jag hade stukat foten eller någonting likanande.

- Nu ska vi äntligen hem, sa jag
___________________________________________________________________________________________________

Detta kapitlet blev inte så långt men det får duga. Kommentera och sprid :) - Lollo


Av Stephanie , Lollo - 26 juni 2012 22:35

Vi höll varandra i handen och gick in i vardagsrummet. Vi slängde oss på soffan och kollade på Discovery Chanel. Jag tog upp min mobil och la den på mitt ben. Som vanligt ville Mattias leka med den och gjorde det med. Plötsligt plingade min telefon till, jag ville ta ifrån han den eftersom det kanske kunde vara Justin men han ryckte undan armen och läste sms:et.

När han läst klart kollade han bekrymrat på mig och sa:

-Vem är Justin ? sa han lite surt.

-Ehm.. vadåra? Frågade jag nervöst.

-Jo, Han skrev : '' Hej Baby, Det är Justin duvet. Vad gör du ? Kram''

Jag tittade på honom och lossades tänka efter. Vad skulle jag säga? Säga som det var, att vi flörtade lite? Nej han skulle bli as förbannad.. Jag öppnade munnen och det bara for ur mig: Bara en vän. Mattias kollade irretat på mig och ställde sig upp. Skit tänkte jag.
_____________________________________________________________________________________________________


Jag tog tag i hans arm och drog ner honom så hela soffan flyttade på sig. Jag försökte få ögon kontakt med honom men han tittade bara på sina händer.

- Det är inte som du tror, sa jag

- Men förklara för mig då, skrek han. Jag blev så chockad av att han skrek till mig för han har aldrig skrikit så högt till mig någonsin. Han tittade mig i ögonen allvarlig. Då kände jag hur tårarna började trängas bakom ögonlocket. Jag kollade ner och sa ingenting.

- Jag tänkte väll det, sa han och ställde sig upp. Jag såg hur en tår fall på bordet. Men det var inte från mig så jag insåg att det var från Mattias. Han började gå mot hallen och ta på sig sina converse. Jag hörde hur dörren smälldes igen. Jag sprang upp på mitt rum och tittade ut genom förstret hur min pojkvän, eller är han min pojkvän längre, gick. Jag tog upp min mobil hur fickan och slog upp Eleanor.
- Hej, sa Eleanor med en glad röst

- Hej, mumlade jag

- Men gud, har det hänt någonting, sa Eleanor.

Ibland kände jag och Eleanor varandra tillräkligt mycket för att veta om någonting är fel.

- Mattias... mumlade jag innan jag brast ut i ett gråt.

- Jag kommer så fort jag kan, sa hon och bara la på.

Jag låg kvar i sängen och grät tills jag hörde dörrklockan ringa. När jag var halvägs ner så öppnades dörren och in kom en andfåd Eleanor. Jag flinade lite lätt för att det såg så roligt ut.

- Så jag fick dig redan på ett glatt humör, sa hon med ett leende på läpparna. Seså säg nu till mig vad som har hänt mellan er två.

Jag berätta allt som hade hänt.

- Så det var pågrund av ett ett sms från Justin som gjorde hela grejen, sa hon och tittade på mig konsting

- Ja, mumlade jag

- Gud vad patetsikt.

- Vad ska jag göra Eleanor... sa jag innan jag började gråta ingen.

Hon håll om mig och det kändes underbart, för det kändes speciellt på något sätt. Hon var som en syster, en stora syster som alltid fanns där för mig.

- Vet du vad vi gör för att få dig på bättre humör?

- Vadå? sa jag medan jag torkade ögonen men min tröja.

- Vi shoppar, sa hon glatt.

- Okej, men jag ska bara fixa mig lite snabbt.

Jag sprang upp till min rum och tog upp ett par jeans short och ett vitt linne. Gick till spegeln och såg att jag såg ut som ett monster så jag fixade lite med sminket och satt upp mitt hår i en slarvig toffs. Sen gick jag ner till Eleanor och jag såg att hon satt och tittade på tv.

- Ska vi gå? frågade jag för att få hennes uppmätksamhet.

Jag såg hur hon ryckte till och det fick mig att flina lite.

- Ja, nu går vi, sa hon och vi båda gick mot hallen.

Jag sätt på mig vita converse och Eleanor sina röda som hon hade piffat upp lite för hon älskade allt pyssla. Vi gick ut genom dörren och jag låste den för mamma skulle inte komma hem fören om en timma. Vi gick till stan i tystnad. Vi gick in i H&M för jag visste att det alltid var någonting man hittade där. Men vi hittade ingeting så vi fick ut.

- Vi går in i Nelly, sa Eleanor helt plötsligt.

- Okej, sa jag bara.

Hon tog tag i min arm och hon börja små jogga dit. Nej det kan inte vara sant nej nej nej inte nu. Inte här. Det här ska ju vara min kväll. Varför här?! Varför nu?!
__________________________________________________________________________________________________

Vad tycker ni?. Gissa vem ni tror Juliet och Eleanor stöter på. Det här kapitlet blev kort och det kommer fortsättas vara kort så inte ni behöver läsa en hel bibel det kanske skulle utråka er. Då kommer det bara komma mer om jag skriver korta Det kommer komma mer kapitel under veckan för jag kommer ändå inte ha någonting att göra för Steffi ska ju åka bort imorgon. Ha det bra iaf - Lollo

Av Stephanie , Lollo - 26 juni 2012 22:04

FAAAAAAAAAAAAAAAAAN! Steffi ska iväg i en månad. Vad fan ska jag göra. Jag kommer sitta hemma och as böla för jag kommer ha så tråkigt och jag kommer sakna henne så enormt mycket. Jag hoppas att jag åtminstånde får träffa henne imorgon. OMG! Jag vet att jag kanske överdriver men jag kommer ha så jävla tråkigt! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH! Jag kommer tillbringa min månad i gymmat eller nått liknande! FAN FAN FAN! Jag är så ensam och förtyckt och jag har inga vänner :(


Jag bad en bön för ungifär 4 minuter sen för våran underbara Avalanna. Ni som inte vet vem det så sök på Google. Aja ha det bäst... Xoxo

- Lollo


 

 

Av Stephanie , Lollo - 26 juni 2012 15:30

Hejsan allihoppa! :) nu har jag precis kommit hem från farmor :3 Bombat med kakor! Dushade nu oxå .. Stavning ?

I övermorgon åker jag .. Tiden har gått jätte fort ! Hoppas det inte gåt lika fort när jag är på semester.. Då kommer jag bli Galen! alltså .. mer galen änn vad redan är .. ;) Gulligt av en lillebror att kasta saker på en medan man försöker göra ett seriöst blogg inlägg. Hahahaha ;) Är det någon av er som har åkt på en semester som ni gärna vill tipsa om ? min familj tänte fira nyår i stöten men sen till sommaren så kommer vi inte på någonstans vi vill åka.. Några bra förslag ?

Juste!

 När jag är nere i ungern finns det bara en enda data i hela .. ''byn'' ! :O och den e  på ett Cafe så jag kanske kommer blogga nån gång varje vecka, Men ni får räkna med flest  inlägg av Lollo. Kommer därimot inte kunna lägga upp bilder, Dom kommer upp när jag kommit hem :) Bara för att vara elak så hoppas jag att det regnar här när jag e på semester! Det har alltid varit bäst väder i Sverige när jag är någon annanstans och när jag kommer hem så är det alltid skit väder !


här kommer en liten häsling från Joey oxå ! ^^ :


tdfkjjdjjnng yhghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhbm´ kpidc h



Aww bloggar redan ! jag har lärt han allt han kan :3



men nu sätter han sig på datan på datan så.. HEJDÅ =)







Av Stephanie , Lollo - 25 juni 2012 22:54

1. Tycker ni att vi ska ha bild för varje inlägg?
2. Tycker ni att vi ska göra "random videon"?
3. Tycker ni om våran nya design som Steffi har gjort?
4. Tycker ni vi ska ha något speciellt på bloggen. Om ni tycker det vadå?
5. Tycker ni att vi uppdaterar för lite eller tillräkligt mycket?

Va snälla och besvara hon här frågerna :)

- Lollo

Av Stephanie , Lollo - 25 juni 2012 22:34

Hej allihopa. Det är faktiskt första gången jag skriver "hej" till er :) Apropå min status. Så tycker jag allvarlig att kompisar kan vara väldigt randoma ibland. Och det stör jag mig på. Inte ALLA utan vissa. Men nu skiter vi i det eller hur ;) Idag gymmade jag, kom inte ihåg sista gången jag gymade faktiskt... Awkward moment.... HAHHAHA XD Jaja, pallar inte skriva något mer. Puss :*



(bilden vill inte laddas upp. Sorry)



PS: Vet inte när nästa kapitel kommer upp. Får prata med Steffi om det :)

- Lollo

Av Stephanie , Lollo - 25 juni 2012 16:52

HejHej , igår-idag sov Carro hos mig !:) vi hade as kul och kollade på Amrecian virgin. Sedan nu har jag varit hos henne och spelat Cod, kollar å Sean Frika. Den var rätt bra ^^ Trodde att den skulle va as dålig.Iförr går var jag och kollade runt lite i en smink affär och hittade tre as billiga lösägon fransar! Eftersom jag och lollo har något på G till nästa show så köpte jag dom! Alla tre tillsammans kostade 50kr. :) Idag har jag inte gjort så himla mycket. Sprungit runt i  mjukis kläder hela dan :3 Snart ska jag åka och tvätta bilen ( till ungern resan ) Men rikard sen ska jag bada i en pool som ligger vid lasses tryckeri! :) Kanske hinner sola lita oxå ;) eftersom jag har blivit beroende av filmer nu så undrar jag om det är någon som kan en bra film som är verkligen värd att se? Ps.Glöm inte att läsa och kommentera novellen! Puss:*

 

 

Här är lösögon fransarna jag köpte! Grymt billigt.

 

 

en liten del av min ''mys outfit''

 

Höre gött!  

 

Av Stephanie , Lollo - 24 juni 2012 19:01

Bra låtar:




Men nu äre nå dans sak på tv .. hihi ( typiskt mej -.)

Puss ;)

Ovido - Quiz & Flashcards