Alla inlägg under juli 2012

Av Stephanie , Lollo - 30 juli 2012 21:02

Det här är min blogg nu. För Stephanie har gjort en ny blogg! Ville bara skriva det ;)

Av Stephanie , Lollo - 30 juli 2012 15:42

Pröva smaka Manna grym. Jag säger bara BLÄÄÄÄÄ!!!

Av Stephanie , Lollo - 30 juli 2012 01:07

Justin har skrivet den här låten till en tjej som heter Mariah Yeater som påstog att Justin var pappa till hennes barn. Men det slutade med att dom tog TVÅ dna och Justin var inte pappan. Om ni lyssnar noga på texten så kommer ni fatta :) (om ni kan engelska alltså)

Av Stephanie , Lollo - 30 juli 2012 00:47

Hade en underbar dag. Halima och Linda räddade mig från att sitta hemma och lata mig, det gjorde jag hos linda iaf men jag hade kul :D Måste spendera mer till med min älsk världs syster :)

Jag vet att du kommer se det här Halima..

Av Stephanie , Lollo - 29 juli 2012 14:54

 
Ta dina initialer, t.ex om du heter Berta Karlsson, ta då B & K och titta vad du heter med Heavy Metal Stil!
Ludgein Sayek: FORBIDDEN TEMPLE
Tagen av www.lhsa.blogg.se

Av Stephanie , Lollo - 29 juli 2012 13:27

Allting har börjat sjunka :( speciellt besökarna. Kan ni inte bara sprida oss :) skulle vara bussigt.

Modell eller vad?!

Av Stephanie , Lollo - 29 juli 2012 03:00

Jag la på och pustade ut. Vad var det han ville igentligen? Varför ville han träffa mig? Ville han ta tillbaka mig? Jag försökte glömma bort det och fortsatte kolla igenom min mobil. Jag tittade igenom mina gamla sms och hittade en som jag inte hade läst. Det var från Mattias.

- VA?! skrek jag efter jag hade läst smset.

Det kan inte vara sant. Jag tappade mobilen i golvet och kände hur tårarna börja rinna ner. Hur kunde det hända. Vad har jag gjort?
____________________________________________________________________________

 

"Hej sötnos, det var inte jag som skrev utan det var min kompis Adam. Så inte du tror att jag har gjort slut. Älskar dig" 

 

NEJ NEJ NEJ! Varför hade jag inte sätt detta förut? Detta meddelandet fick jag 2 minuter efter det andra och jag såg det inte? Varför? Jag kände hur tårarna ran. Bilderna kommer läggas upp på Internet och då är jag död. Då kommer han helt klart tro att jag är otrogen. Jag skulle precis ta och ringa Mattias när jag ser att det kommer upp "Älskling" på displayen. Nu är det kört.

- Hej, mumlade jag fram.

- Juliet är det någonting du vill berätta för mig? sa han med en allvarlig röst.

- Ja, det är det, sa jag och jag blev tyst och kunde inte säga någonting.

- Nå?

- Jo det är så här..

Jag tog ett djupt andetag och berättade allt som det var.

- Jag vet inte om jag ska tro på det Juliet.

- Snälla du måste tro mig. Jag älskar dig Mattias.

- Julet. vi tar en paus okej.

- Nej..

- Jo, vi får se om det blir bättre så här eller inte. Men jag ska gå nu börjar skolan om 10 minuter.

- Okej hej då, mumlade jag och la på.

Jag kollade på klockan och den var 10 i 9 och jag börjar om en timma. Så jag bestämde mig för att gå till garderoben och kolla vilka kläder jag ska ha på mig.

 

Det var 15 minuter kvar tills skolan skulle börja och mamma skulle köra mig dig. Det tog ungefär 10 minuter att åka till skolan med bil så då beslöt jag och mamma att vi skulle åka nu så att jag kunde hinna med att ta böcker från skåpet och sen till klassrummen.

Vi var framme vid skolan och jag pussade mamma "hejdå". Jag klev ur bilen och smällde igen dörren, när jag vände mig om så såg jag Eleanor gå med sina före detta kompisar och skratta o ha sig. Jag gick fram till Eleanor men hon gav mig bara en kaxig blick och gick vidare.

- Menar du allvar! mumlade jag irriterad för mig själv.

Jag gick in till skolans byggnade och det första jag ser är att Mattias står och hånglar med en tjej som går i samma klass som mig mitt framför mitt skåp. Det var hon som spillde öl på min favorit tröja och sa inte förlåt efter. Det var på en fest som Mattias hade ordnat när hans föräldrar var borta. Det blev kaos där och... jag orkar inte ens berätta.

- Hej, sa jag och gav honom ett litet fajk leende.

- Och vad vill du? sa han en aning kaxingt

- Jag undrade om ni kunde akta er lite snabbt för jag ska ta mina saker.

Dom flyttade sig och alla kollade irriterat på mig. Jag kände hur alla glodde på mig men jag brydde mig inte så mycket tills någon plötsling tog min på rumpan. Jag brast ut i ett pip, vände mig om och såg att det var ett gäng som stog där och skrattade medan det var en kille som gick mot dom oslyndig och visslade. Jag ignorerade det, tog mina böker och sprang till klassrummet eftersom att jag var några minuter sen.

Dagen gick och jag skulle äntligen hem. Jag gick fram till mitt skåp tog min väska och joggade halft till bussen eftersom att den kom om 4 minuter. Det här har varit en jobbig dag tänkte jag för mig själv. Jag skulle precis kliva på när jag hörde mitt namn skrikas ut.

- Juliet vänta, sa en bekant röst.

Jag vände mig om och såg att det var Justin som kom springande mot mig, konstigt nog så hade han inga paparazzin eller fans efter sig. Jag kände hur mitt hjärta bultade fortare.

- Ska du med eller inte, sa busschaufför en aning irriterat.

- Oj förlåt, du kan fortsätta, sa jag lite artigt.

Jag gick mot Justin och kramade om honom.

- Hej, sa han och flinade lite.

- Hej, sa jag och gosade in mig i hans famn.

- Vart var du påväg? sa han och kollade på mig.

- Hem.

- Okej, kan man få ge dig sälskap?

- Visst, eftersom att du gjorde så att bussen åkte, sa jag och boxade till han på armen.

- Aj, sa han lite rionsikt och flinade.

Jag kunde inte låta bli att le. Vi gick när i en lång och tråkig tystnad.

- Varför har du inte din livakt med dig, det kan ju vara fans som kan attakera dig? frågade jag lite förvirad.

- Jag ville inte ha honom med mig för att jag vill gå fritt. Låter lite konstigt men så är det.

- Men tänk om det händer någonting som att du svimmar bara sådär som du gjorde när du ramlade ner från trappan och svimmade i ungifär 4-5 sekunder.

- Så du vet en hel del om mig märker jag, sa han och log snett.

- Nja, jo... nej det gör jag inte.

- Strunt samma, nu byter vi samtalsämne, sa han snabbt nästa lite för snabbt.

Vi pratade om en hel del tills vi kom fram till mig hus.

- Vill du hänga med in? sa jag. "Och varför sa jag det där?" tänkte jag för mig själv

- Jag kan inte, jag måste gå tyvärr, sa han och kollade ner på marken lite besviken.

- Det är okej, vi kan träffas någon anna någon, sa jag och försökte klistar fast ett leende på honom.

- Okej, sa han lite snabb och kramde om mig.

Jag lutade mitt huvud mot hans bröst och kände hans hjärt klappningar. Jag trykte ifrån och kollade in i dom underbara bruna ögonen han hade. Jag kunde inte låta bli att bara titta på dom heta läpparna som var där. Jag lutade mig fram men backade tillbaka lika fort igen. Jag tänkte att det kanske kommer bli jag och Mattias igen. Men vänta han hånglade ju med en anna tjej så varför inte jag? Det är slut för alltid mellan mig och Mattias.

- Hej då Justin, sa jag bara, vände mig om och gick.

Jag vågade inte vände mig om man jag var tvungen så jag vände mig om men Justin vara redan omringade av fans. Jag gick in och stängde dörren.

- Någon hemma? ropade jag och hoppades på att ingen svarade.

- Ja, sa Eric.

- Fan! mumlade jag för mig själv.

Jag slängde väskan och gick till badrummet för att tvätta händerna. Jag gick till köket och tog någonting att äta. Medan jag satt och kollade igenom min mobil så ser jag att Justin och alla fans fortfarande kvar. Jag kollade lite förvånat och säg att Justin kollade hit. Jag vände mitt huvud snabbt så att han inte trodde jag kollade på honom. Jag gick in på Twitter och såg att den var bombad med bliderna på mig och Justin när vi kysstes. Jag hade också fått ungefär 3000 fler följare så jag bestämde mig att följa några. Jag såg att jag fick några hot meddelanden och det gjorde ont, men sen fick jag ett jätte gullig meddelande av en tjej som hette Cat. Jag gick glädje tårara i ögonen när jag läste meddelandet. Så här stog det...
____________________________________________________________________________

Jag vill bara meddela er om att jag ska ta en paus från novellen ett tag. Jag fortsätter blogga ja. Nå var tycker ni om kapitlet. Kommentera gärna :)

Ovido - Quiz & Flashcards