Alla inlägg under juni 2012

Av Stephanie , Lollo - 22 juni 2012 08:59

Fan vilken dålig start på dagen! Ont i ögonen, huvudvärk OCH mesvärk. Hur lyckas men? Aja, hoppas det blir bättre. Steffi värkar må toppen...

Har bara sovit 2 timmar idag. Haha under hur pappa skulle reagera om jag sa det, han skulle typ halshugga mig för att jag måste ha min "sömn"
Aja, ha det bra ;)
Hej Då!


PS: Tog kort på Steffi när hon sov men raderade den för att inte vara taskig. Jag är så snäll...
- Lollo

Av Stephanie , Lollo - 22 juni 2012 04:48

JAG ÄR HUNGRIG JAG VILL BORSTA TÄNDERNA OCH JAG VILL ATT KLOCKAN SKA GÅ FORTARE. Jag har bara druckit två PK och jag är fortfarande pigg. Steffi ligger och sover som ett fån och jag håller på att dööööööö!! Jag fick jätte ont i hjärtat för ett tag sen, jag är kallsvetti, jag håller på att få huvudvärk och jag har ont i mina ögon!!!! Varför mig :'( AJA Hej då önska mig lycka till!!- Lollo

Av Stephanie , Lollo - 22 juni 2012 01:41

Den här novellen ska handla om en tjej som heter Juliet. Hon älskar sin familj, mamma Danielle, pappa Daniel, lille syster Maria och storebror Eric.
Juliet har precis fyllt 16 år. Hon bor i Canada i en stor villa nära stan. Hon har en bästa vän som heter Eleanor och dom har kännt varandra sen dom gick i dagis + att Juliet har en pojkvän som heter Mattias. Detta är ett "Jag"-form.
______________________________________________________________________________________________________

Jag var påväg till Ica för att möta Eleanor. Hon hade sms:at mig om att hon ville prata om något vikitigt med mig. Jag närmade mig Ica och såg att Eleanor satt på en rostig bänk och sparkade på gruset. Jag gick snabbt fram, kramade om henne och så "hej". Vi började gå mot skolan.

- Vad var det viktiga du ville prata med mig om? Frågade jag nyfiket.

- Jo, Jag tänkte att eftersom vi alltid sitter hemma och tråkar, så ringde jag runt lite om någon hade nån fest eller så. En tjej kompis till mig sa att hon skulle ordna en fest i helgen. Och jag undrade om du och kanske Mattias ville följa med?

- Ja, jag kan men inte Mattias. Han har rep till konserten på söndag.

- aha ... synd, men bli inte sur om jag går iväg lite då då. Det ryktas om att det ska vara snygga killar på festen. Alla har inte sån tur som dig och träffar sin prins på en buss.

- Haha, okej okej, du vinner.

Mer han vi inte prata fören skol klockan ringde in. Lektionerna slutade lika fort som den började. Jag trallade bort till mitt skåp slängde in böckerna och tog väskan. Sedan satte jag mig på parkbänken utanför entren och väntade på Eleanor. Plötsligt kom en stor svart bil som körde upp på trottoaren. Först blev jag lite rädd men sedan när föraren rullade ner rutan såg jag att det var en hyfsad snygg kille bakom ratten. Tyvärr såg man inte hans anstikte så tydligt när han halft gömde sig bakom sina solglasögon.

- Är det här WestSide skolan? frågade han med en lite hesig röst.

- Ja, hurså? Sa jag

- Bra. Kännder du Eleanor James?

- Ja det är min bästa vän. Hon kommer nog snart.

-Okej, Jag ska bara parkera bilen, Gå ingenstans.

Jag skrattade till lite medans jag var lite förvånad över att vi bara hade träffats i några sekunder och han ger mig redan order.

När han kom gåendes mot mig fick jag en chock. Att jag varit så blind och inte sett att det var själva Justin Bieber.

Han hade tagit av sig glasögonen och tittade på mig med ett stort flin. Då märkte jag att jag hade öppen mun. Jag stängde den fort och lossades att inget hänt. Han satte sig tätt brevid så jag hoppade lite åt sidan men han hoppade efter och skrattade högt. För att avbryta det hela sa han :

- Så du insåg att det var jag tillslut?

Jag fick inte fram ett ord. Han skrattade lite och verakade fatta vinkeln. Han la sin arm runt mig och jag kände hur mina kinder blev varma. Exakt då hördes skolklockan igen och vi båda hoppade till.

- Du kanske borde gömma dig. Sa jag

- Nej, jag vill helst inte gömma mg för mina beliebers.

Ut genom entren kom ett hav av folk. vi ställde oss upp och folket började samlas runt Justin medan jag gick bort mot Eleanor.

- Du har aldrigt berättat för mig att du känner Justin Bieber. Sa jag med en irreterad röst.

- Förlåt, Men han sa att jag inte skulle säga det till någon.

- Han ville iallafall prata med dig. Sa jag medan jag tittade bort mot havet av folk som började minskas.

- Då får vi nog vänta en stund. sa hon och satte sig på trottoaren.

Efter en kvart hade alla gått och jag såg hur Justin gick emot oss.

- Hej. Sa Eleanor när hon såg att Justin kom gående.

- Hej El det var länge sen. Sa han med ett stort leende på läpparna.

Jag och Eleanor ställde oss upp men vi rörde inte på fötterna. Där stog vi tysta i några sekunder innan Justin avbröt tystanden och sa:
- Vill ni ha skjuss hem?

- Nej... sa jag innan Eleanor avbröt mig.

- Visst. Sa hon och kollade lite konstigt på mig

Jag sa ingenting och bara hängde på. Vi satt oss i den stora svarta bilen. Justin och Eleanor satt fram medan jag satt bak ensam. Jag tog upp min mobil hur bakfickan av mina jeans och loggade in på twitter för att se om det fanns någonting spännande.  Jag loggade ut och la ner mobilen i bakfickan igen. Det var helt otroligt att jag satt i Justin Biebers bil. Justin Bieber!
____________________________________________________________________________________________________Nu är vi oss trötta så vi orkar inte bry oss om det är stav fel eller något konstigt skit. vad tycker ni? HA DET BRA!
- Lollo & Steffi



Av Stephanie , Lollo - 22 juni 2012 01:31

Hej jag och my friend Steffi har startat den här bloggen för att vi har för mycket fritid och vet inte vad vi ska göra "/ Så denna blogg kommer handla om våran vardag, random videor, uppdrag (förklarar sen) + en........... NOVELL! YEAH!
Vi tänkte göra ett kapitel nu klockan 01.36 GALNA men så är vi ;)
Med "uppdrag" så menar jag att vi gör galna saker som att äta kanel (som faktiskt kan döda än, men men). Men vi måste göra någonting med vårat trista liv så. Haha. Men ni får inte bli sura om vi inte gör ett kapitel på evigheter. Nu har jag varnat er så ni kan inte bli sura på oss eller skriva negativa kommentarer. Ja det var det. Headern kommer imon/idag ;) Puss

- Lollo

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards